Comunicare: Calitatea de a fi empatic

Calitatea de a fi empatic 126x88 Comunicare: Calitatea de a fi empatic

Calitatea de a fi empatic

Cand iti dai seama de calitatea de a fi empatic?

Atunci cand:
- reusesti sa rezonezi cu persoana din fata ta
- vibrezi pe aceeasi frecventa cu el, chiar daca opiniile sunt diferite
- reusesti sa asculti si alte pareri
- nu consideri ca parerile tale sunt singurele cele mai bune
- iti sustii opiniile cu argumente si respecti si alte puncte de vedere

Empatia influenteaza o comunicare

A fi empatic inseamna a te transpune in locul celuilalt, a te pune in ,,papucii’’ lui si a judeca lucrurile asa cum le vede, gandeste si le interpreteaza el. Abordarea pozitiva si constructiva a oricarui dialog, lasa loc pentru comunicare si recunoasterii faptului ca nu tu esti cel care detine adevarul absolut.

A fi empatic inseamna sa nu te pripesti sa tragi concluzii, sa emiti propriile opinii, altele neexistand si neacceptandu-le. Pentru orice ni se intampla numai noi suntem de vina si nu interlocutorul nostru. Depinde de noi ce atitudine abordam in dialogul cu ceilalti, alegerea ne apartine, desigur, trebuie sa gasim deschidere si dinspre ceilalti spre comunicare constructiva.

Daca vrei sa afli mai multe despre comunicare iti recomandam alte articole din aceasta serie, printre care si “Comunicare – cheia care iti deschide toate usile” sau “Exprima-te clar

Total vizualizari : 1.460

Comentarii

  1. camelia spune:

    A arde la o intensitate atat de mare incat sa empatizezi cu o alta persoana, sa te auto-depasesti continuu incercand sa te transpui in starea respectiva si mai apoi, sa faci eforturi pentru a gasi o solutie de a alina suferinta celuilalt, e mult mai complicat chiar decat suna si putin probabil sa se intample fara sa lase urme.De aceea am mari indoieli sa existe o legatura intre cazurile de mediere si capacitatile dumneavoastra empatice

  2. Valeria spune:

    Noi nu gasim solutii. Mediatorii nu dau solutii.
    Tocmai de aceea folosim aceste instrumente. Ca sa ajutam partile sa-si constientizeze propriile realitati. Propriile nevoi si interese si sa ia decizii in cunostinta de cauza, dincolo de orgolii si animozitati care tin de emotii si sentimente. Ei nu reusesc sa depaseasca anumite blocaje pe care le au in comunicare. Se simt neintelesi, judecati si persecutati. In aceasta procedura gasesc altceva, un alt mediu, alta abordare a problemelor, alta perspectiva, alta realitate si devin creativ, generand rezolvarea propriilor probleme.
    Va respect indoiala pe care o aveti, fiecare are tot dreptul sa aiba pareri, este important insa sa se si bazeze pe realitati.S i cum stim ca realitatile fiecarei persoane se bazeaza pe perceptia acesteia, care tine de foarte multi factori, dati-mi voie sa fiu de o cu totul alta parere decat cea pe care o manifestati si sa infirm teoria pe care ati lansat-o, cum am facut-o si in articolul: http://www.artamedierii.ro/conflict-comunicare-mediere/1687/inteligenta-emotionala-a-unui-mediator.html#comment-842

    Cu deosebita consideratie.

  3. [...] si pe care fiecare o dezvolta sau nu de-a lungul vietii. Inteligenta emotionala presupune sa fii empatic si sa ai capacitatea de a descoperi si interpreta corect reactiile emotionale.Pentru a intelege [...]

  4. [...] cu mediatorul. Mediul benefic in care se desfasoara aceste intalniri creaza premisele unei empatii mai ales intre cele doua parti aflate in raporturi adversariale.Formarea profesionala a unui [...]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Go To Top