Mediere in conflictul organizational

Conflictul organizational Mediere in conflictul organizational

Mediere in conflictul organizational

Sedintele de mediere dau rezultate exemplare in conflictele organizationale. In organizatii, societati sau grupuri vor exista mereu disensiuni. Intr-o companie exista intotdeauna un lucru care constituie o potentiala sursa de dispute.

Angajatorii si angajatii, avand intotdeauna interese opuse, vor intra mereu in conflict. Dar si angajatii intre ei pot genera mici dispute care sa escaladeze si sa aduca prejudicii organizatiei.

Mediere pentru conflicte multiple

Incompatibilitatea scopurilor, dorintelor, ideilor partenerilor constituie o sursa a conflictului, care poate fi rezolvat prin mediere. Ele pot fi conflicte interpersonale, intragrupale, interorganizationale, etc.

Aspiratia unor membri ai organizatiei de a accede la statute si roluri mai inalte, de a promova inaintea altora, de a fi gratificati suplimentar, de a li se recunoaste eventualele merite, etc., conduce, cel mai frecvent la aparitia conflictelor intragrupale. Nu trebuie sa eliminam nici scopurile angajatorilor, care, daca nu sunt manageriate corespunzator pot degenera. De aici si pana la conflictele intergrupale nu mai este decat un pas. De aceea, este bine sa apelam la mediere de fiecare data cand simtim si cea mai mica samanta de conflict.

Mediere cand disputa este latenta

In momentul in care este sesizata o eventuala stare conflictuala este de preferat deschiderea sedintelor de mediere ca modalitate care poate conduce la solutionarea acesteia. Putem aplica in acest caz, metoda celor 3 C: a consulta, a confrunta, a concretiza.

Mediere cand conflictul escaladeaza

Cand costul conflictului este insuportabil din mai multe puncte de vedere pentru ambele parti, fiecare fiind constienta ca o victorie totala a unei dintre ele nu este posibila, atunci ambele parti decid sa caute si sa descopere anumite modalitati de solutionare amiabila a conflictului, ca sedintele de mediere. Deci, cand exista un dezechilibru evident al fortelor, una dintre parti va renunta la revendicarile ei, se va retrage si va fi infranta.

Insa, cand raporturile de forte sunt echilibrate, cand partile isi dau seama ca un acord acceptabil este posibil, atunci ele vor cauta modalitati concrete de a ajunge la acel acord. Calea medierii este una dintre alternativele viabile de rezolvare.

In momentul in care conflictul escaladeaza, metaforic putem spune: “ Celalalt nu este un prieten a carui colaborare este binevenita, ci un dusman  a carui colaborare este necesara; el este inamicul de care ai nevoie si pe care trebuie sa te sprijini, daca doresti sa pui capat conflictului.” Rezolvarea unui conflict organizational isi gaseste cea mai simpla cale prin tehnici de mediere.

Daca doresti sa citesti si alte aspecte despre tehnici de mediere folosite in domeniul rganizational, iti recomandam sa citesti articolul “Mediere in conflicte de munca“.

Total vizualizari : 880

Comentarii

  1. [...] pierzi bani si posibili colaboratori datorita disputelor, certurilor sau disensiunilor din cadrul organizatiei tale?Te-ai intrebat adesea ce se intampla de lucrurile nu mai functioneaza ca la inceput sau asa cum [...]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Go To Top