Copiii pot juca rolul de mediator

7 206x88 Copiii pot juca rolul de mediator

Copiii pot juca rolul de mediator

Tehnicile de mediere ale conflictelor sunt metode eficiente de solutionare a certurilor care se ivesc zilnic intre copiii nostri in timpul instruirii lor la scoala. Ele se bazeaza pe aceleasi principii ca si celelalte proceduri de mediere: voluntariat – sunt prezente cele doua parti implicate in conflict si o persoana terta impartiala, iar solutia este negociata si consemnata in scris. Un lucru deosebit de important este faptul ca profesorii nu sunt cei care mediaza disputele.

In aceste cazuri, copiii denumiti “elevi-mediatori” se vor ocupa de conflicte imediat dupa izbucnirea lor, in pauze sau dupa ore. Copiii mediatori vor incerca, prin procesul de mediere, sa dea partilor implicate in disputa posibilitatea de a se impaca si de a-si relua relatia.

Asumarea raspunderii copiilor- mediator

Calitatea acestui model de educatie, in ceea ce priveste asumarea raspunderii, este extrem de ridicata.

Elevii se deprind cu regulile conflictului si invata cum trebuie sa-si asume raspunderea. Conflictele nu mai sunt rezolvate prin ordine si cu atat mai putin reprimate, ci cautate si incadrate unui proces de solutionare. Copiii mediatori invata ca manifestarile tipic conflictuale pot fi transformate in actiuni alternative.

Modul lor de gandire va transpune informatia din “mijloc de presiune” in “alternativa” astfel:

7a Copiii pot juca rolul de mediator

Cum ne ajutam copilul sa devina mediator

Preocuparea pentru rezolvarea conflictelor trebuie sa depaseasca procesul de mediere. Tehnicile de mediere,limitate in ceea ce priveste timpul, personalul si locatia, trebuie sa fie completate de alte metode. Acestea trebuie sa vizeze societatea si sfera regionala, pe un termen mediu iar pe termen lung sa vizeze sfera ecologica si globala. De asemeni, trebuie implementate in contexte ce implica intreaga societate, dar mai ales in organizatii si institutii.

Asadar, in institutiile de invatamant, trebuie sa existe pe langa metodele de mediere a conflictelor care au ca obiect indivizii, si concepte de dezvoltare la nivelul organizarii scolilor si de reforma scolara, pentru a creea conditiile schimbarilor dorite.

Daca doriti sa aflati mai multe aspecte despre procesul de mediere in cadrul scolilor sau despre copiii mediator, abonati-va la feedul nostru RSS pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele articole publicate pe site-ul www.artamedierii.ro. De asemeni, va invitam sa va spuneti opinia despre mediere si aspectele legate de acest proces.

Total vizualizari : 510

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Go To Top