Malpraxisul solutionat prin mediere

malpraxis si mediere Malpraxisul solutionat prin mediere

Legea malpraxisului medical: Termen de sase luni in care mediatorul va negocia valoarea daunei morale cu pacientul si asiguratorul

Pentru prima data, asiguratorul va fi introdus ca parte în negocierea dintre medic si pacientul care se crede prejudiciat, în cazurile de malpraxis. Asa a anuntat ministrul Nicolaescu. Acesta a mai precizat ca începând cu anul 2014, în programa scolara vor fi introduse ore de educatie sanitara.

„Legea de azi privind malpraxis-ul nu functioneaza corect si atunci trebuie sa o îmbunatatim. Ce încercam sa facem aici? Când eu, pacient, sunt nemultumit de un seviciu medical si consider ca m-a prejudiciat acel serviciu medical, pot sa îmi cer drepturile: o despagubire patrimoniala, daca mi-a produs o leziune si ma costa sau cred eu ca sunt îndreptatit la asa ceva, sau o despagubire morala, sau amândoua, de la caz la caz”, a declarat Eugen Nicolaescu, citat de Mediafax.

Nicolaescu a aratat ca pacientul nu va plati expertul care se va pronunta asupra eventualei erori medicale, platile în acest caz fiind suportate de asigurator.

„Noi încercam urmatoarele variante: sa-i oferim pacientului posibilitatea sa se înteleaga cu doctorul utilizând serviciile pe care le pune la dispozitie asiguratorul, în sensul în care asiguratorul plateste un expert daca e nevoie sa spuna – e sau nu e malpraxis sau în ce masura s-a produs un prejudicu acelui pacient. Deci nu-l costa pe pacient, deci îi oferim aceasta posibilitate”, a spus Nicolaescu.

Asiguratorul, obligat sa plateasca despagubirea

Ministrul Sanatatii a precizat ca asiguratorul va fi obligat sa plateasca despagubirea, iar termenul pentru negocierea amiabila pacient-medic va fi de sase luni.

„Îi oferim pacientului o suma de despagubire pe care asiguratorul de data aceasta este obligat sa o plateasca. Si, lucrul cel mai important – oferim un termen în care sa aiba loc întelegerea, negocierea amiabila: sase luni maxim. Dupa sase luni, daca nu s-a întâmplat asta, pacientul poate sa se duca la instanta si instanta, sigur, dupa ani de zile, cum stim ca dureaza procesele în România, îi va spune: «Ai dreptul, nu ai dreptul, îti dau un leu, o suta de lei sau nu-ti dau nimic», de la caz la caz. Acesta ar fi esenta malpraxis-ului si e prima oara când introducem asiguratorul parte în acest proces”, a spus Nicolaescu.

Pe cale de consecinta, mediatorul va avea un rol primordial in negocierea dintre parti, ca un garant al neutralitatii, impartialitatii si confidentialitatii cazurilor de malpraxis in care va fi implicat. Cum fiecare trebuie sa castige ceva, este bine ca partile sa se simta confortabil si procedura de negociere amiabila sa se desfasoare corect din toate punctele de vedere.

Suportul moral, psihic si emotial pe care-l va primi pacientul, pe langa solicitarile de ordin material, va conta foarte mult pentru ajungerea la o intelegere pe cale amiabila. Daca ne gandim la parti ca la oameni dispusi sa greseasca si oameni dispusi sa ierte, atunci clar vor exista intelegeri multumitoare chiar si in cazurile de malpraxis, de multe ori regretabile.

Sursa: Mediafax

Total vizualizari : 175

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Go To Top