Eşti un cumpărător nemulţumit?

platforma online ADR Eşti un cumpărător nemulţumit?Eşti nemulţumit după ce cumperi, online sau în realitate? Se întâmplă oriune în această lume. Creîndu-se conflictele, apelăm la tribunale. Marile corporaţii poate nu au probleme, dar cumpărătorii de rând și micii comercianți consideră că acțiunea în instanţă durează și costă prea mult. Metodele de soluționare alternativă a litigiilor, precum medierea, oferă o rezolvare mai rapidă și mai puţin costisitoare.

Metodele de soluționare alternativă a disputelor sunt mecanisme în afara tribunalelor, care se derulează printr-un mediator și ajută consumatorii și comercianții să găsească o soluție.

Acestea există deja în unele state membre. Foarte puţini consumatori ştiu de ele şi-şi fructifică acest drept.Pentru schimbarea acestei situații, o nouă directivă UE ar putea crea mecanisme accesibile în toate sectoarele, care să se asigure că orice dispută este soluționată în mai puțin de 90 de zile. Acestea vor aborda plângeri referitoare la cumpărături online și offline, naționale sau transfrontaliere.
sursa Parlamentul European

Pentru a rezolva această problemă, Comisia Europeană a prezentat deja un pachet de propuneri legislative care să garanteze că toţi consumatorii din UE îşi pot rezolva problemele fără a se prezenta în instanţă, indiferent de tipul de produs sau serviciu care face obiectul conflictului contractual şi indiferent de locul în care l-a achiziţionat pe piaţa unică europeană (adică pe teritoriul naţional sau în străinătate).

Directiva privind soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL) (ADR – Alternative Dispute Resolution) în materie de consum propune o modalitate de soluţionare mai rapidă, mai puţin costisitoare şi mai uşor de utilizat decât procedurile judiciare.

SAL se bazează pe o parte neutră (cum ar fi un arbitru, un mediator sau un ombudsman).
Regulamentul privind soluţionarea online a litigiilor va crea o platformă online la nivelul UE („platforma SOL”) care oferă consumatorilor şi întreprinderilor un punct de intrare unic pentru soluţionarea online a disputelor referitoare la achiziţiile efectuate online în alt stat membru al UE. Acest punct de intrare unic european:

– va transmite automat reclamaţia consumatorului către entitatea SAL naţională competentă;

– va facilita soluţionarea disputei în termen de 30 de zile.

Total vizualizari : 20

Comentarii

  1. delineados spune:

    Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and
    sources back to your webpage? My blog is in the very same area of interest as yours and my visitors would certainly benefit from
    some of the information you provide here. Please let me know if this ok with you.
    Thanks a lot!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Go To Top