SAL-SOL

sal sol1 SAL SOL

 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=RO

Ce rol are acest site?

Site-ul a fost creat de UE pentru a veni în sprijinul consumatorilor. Dacă aveți o nemulțumire cu privire la un produs sau un serviciu cumpărat de pe internet, puteți utiliza acest site pentru a depune o reclamație și a găsi o parte terță neutră („entitatea de soluționare a litigiilor”) care să trateze cazul. În unele țări, și comercianții pot depune reclamații împotriva consumatorilor. Comercianții din aceste țări o vor putea face folosind acest site.

Entitățile de soluționare enumerate pe acest site au fost verificate pentru a garanta că îndeplinesc standardele noastre și că sunt înregistrate de autoritățile naționale.

Entitățile de soluționare a litigiilor înregistrate pe acest site

Puteți folosi site-ul în oricare dintre cele 23 de limbi oficiale ale UE. Veți găsi aici o prezentare pas cu pas a modului în care funcționează site-ul.

ENTITATE SAL

Ce este soluționarea alternativă a litigiilor?

Soluționarea alternativă a litigiilor este termenul utilizat pentru a descrie diferitele modalități prin care puteți soluționa o reclamație fără a apela la justiție. În mod normal, reclamantul solicită intervenția unei părți terțe neutre care să acționeze ca un intermediar între el și comerciant. Soluția pe care o oferă intermediarul este uneori opțională (ia forma unei sugestii), iar alteori obligatorie fie pentru pârât, fie pentru ambele părți. Alteori, intermediarul reunește doar părțile implicate, pentru a discuta posibile soluții. Ați auzit probabil termeni precum „mediere”,conciliere”, „arbitraj”, „ombudsman” sau „cameră de recurs”. Toate acestea reprezintă metode de soluționare alternativă a litigiilor. În comparație cu procedurile judiciare, soluționarea alternativă a litigiilor este de obicei mai ieftină, mai puțin formală și mai rapidă.

Ce este soluționarea on-line a litigiilor? – ENTITATE SOL

Soluționarea on-line a litigiilor este o metodă de soluționare extrajudiciară a reclamațiilor referitoare la achizițiile efectuate pe internet.

Utilizând acest site, consumatorul și comerciantul pot conveni asupra unei entități de soluționare a litigiilor, urmând ca aceasta să-i ajute să găsească o soluție. Important: acest sistem poate fi folosit doar dacă reclamația se referă la o achiziție efectuată on-line!

CUM FUNCȚIONEAZĂ?

Reclamația dvs. se referă la un produs sau la un serviciu cumpărat on-line? Dacă da, puteți depune o reclamație pe acest site. Va trebui să alegeți o entitate de soluționare a litigiilor care să trateze reclamația. Alegerea entității se va face de comun acord cu cealaltă parte implicată.

Fiecare entitate de soluționare a litigiilor - ENTITATE  SAL - SOL - are propriile sale norme și proceduri. Acestea sunt de obicei mai simple, mai rapide și mai ieftine decât procedurile judiciare. Entități de soluționare a litigiilor din UE .

  • Transmiterea unei reclamații
  • Alegerea de comun acord a unei entități de soluționare a litigiilor
  • Tratarea reclamației de către entitatea de soluționare a litigiilor
  • Rezultatul și închiderea reclamației.

 

ENTITĂȚI DE SOLUȚIONARE A LITIGIILOR -  ENTITATI SAL – SOL

Toate entitățile de soluționare a litigiilor care figurează pe acest site oferă proceduri extrajudiciare de soluționare a litigiilor. Ele au fost verificate pentru a garanta că îndeplinesc standardele noastre și sunt înregistrate de autoritățile naționale.

Trebuie să alegeți o entitate de soluționare a litigiilor de comun acord cu cealaltă parte .

Fiecare entitate de soluționare a litigiilor are propriile sale norme și proceduri. Acestea sunt de obicei mai simple, mai rapide și mai ieftine decât procedurile judiciare.

 

PROTECȚIA DATELOR

Dacă aveți o nemulțumire legată de un produs sau serviciu cumpărat on-line, puteți folosi acest site pentru a încerca să ajungeți la o soluție fără a apela la instanțe. Pentru a utiliza acest site, trebuie să furnizați o serie de date cu caracter personal cum ar fi datele dvs. de contact.
Declarațiile de confidențialitate de mai jos explică modul în care sunt colectate și prelucrate aceste date și ce trebuie să faceți pentru a vă exercita drepturile legate de acestea.

 

DECLINARE A RESPONSABILITĂȚII

Sistemul nu conține în prezent entități de soluționare pentru anumite sectoare și pentru următoarele țări: Croația, Germania, Lituania, Luxemburg, Malta, Polonia, România, Spania. Prin urmare, este posibil să nu puteți utiliza acest site pentru a soluționa un litigiu cu un comerciant care are sediul într-una dintre aceste țări.

 

Aflați cum să folosiți acest site pentru a găsi soluții extrajudiciare la litigii privind vânzările on-line.

  1. Prezentarea site-ului
  2. Despre legislația care stă la baza site-ului
  3. Ce fac entitățile de soluționare a litigiilor
  4. Ce fac punctele naționale de contact

Urmăriți tutorialele pentru a vedea cum puteți utiliza acest site.

Consultați lista de întrebări și răspunsuri

Dacă nu puteți găsi răspunsul la întrebarea dvs., apelați la punctul național de contact făcând clic pe butonul de mai jos.