Mediere a unui conflict asupra unei marci

 

poza mediere3 206x88 Mediere a unui conflict asupra unei marci

Mediere a unui conflict asupra unei marci

Sedintele de mediere par sa dea rezultate chiar si atunci cand partile conflictului nu reusesc sa ii gaseasca rezolvare. Astfel este si cazul a doua societati care si-au rezolvat problemele de proprietate intelectuala prin sedinte de mediere.

Cum s-a ajuns la mediere?

Societatea I produce balustrade de fier forjat din anul 2002 sub numele “X”. Aceasta si-a inregistrat marca “X” in iunie 2010 la OSIM, pe plan national. De asemenea, foloseste numele de domeniu www. X. ro pentru a vinde respectivele balustrade produse in Botosani. Societatea I este o societate cunoscuta in piata pentru producerea unor balustrade de calitate si are asigurata distributia in toata tara.

Societatea P este o societate infiintata in Germania in anul 1986, vanzand inca din acel an obiecte de fier forjat pe piata din Germania sub numele “X”. Marca “X” este inregistrata  la nivel comunitar din anul 2003 de catre societatea P.

Conform legislatiei in vigoare, marcile comunitare sunt protejate si pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 01.01.2007 (de la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana). In schimb, in Romania, firma nemteasca nu a vandut nici un obiect, nefiind practic cunoscuti dar avand intentia de a comercializa pe viitor obiecte de fier forjat si in tara noastra. Pentru aceasta, firma germana P ar fi dorit anularea inregistrarii marcii “X” si anularea inregistrarii numelui de domeniu www. X .ro pentru a putea fi achizitionat.

Ce s-ar fi intamplat daca nu s-ar fi apelat la mediere

Procesul ar fi durat cel putin 2 ani (fond, apel, recurs), timp in care amandoua firmele ar fi suferit din cauza denigrarii reciproce in piata. De asemenea, dovedirea notorietatii marcii “X” ar fi insemnat comandarea de studii de piata foarte costisitoare. Instanta ar fi putut interzice firmei romanesti sa foloseasca marca sau ar fi putut considera ca marca X era deja notorie in Romania la data de 01.01.2007 si astfel ar fi putut interzice folosirea marcii “X” de catre societatea germana P.

Ce s-a intamplat la mediere?

Conflictul celor 2 companii s-a solutionat in 3 sedinte de mediere. Partile au inteles ca pot lucra impreuna, sa foloseasca reteaua firmei romanesti si notorietatea si tehnica firmei germane.

Astfel, societatea I a devenit distribuitorul societatii P, comercializand alaturi de balustradele proprii (carora le-a dat numele de “Y”) si obiectele de fier forjat produse de firma P. De asemenea, societatea I a cedat numele de domeniu www. X. ro pentru suma de 15.000 EUR, bani pe care i-a folosit pentru aducerea la cunostinta publicului de diversificarea ofertei (atat balustrade Y cat si obiecte importate din Germania X).

Citind acest exemplu ati putut vedea cum ambele firme au avut de castigat din aceast acord de mediere  iar colaborarea lor se anunta a fi una de durata.

Daca vreti sa vedeti si alte probleme in care medierea a dat rezultate favorabile, abonati-va la feed-ul RSS al acestui site.

De asemeni, pentru orice alte probleme legate de acest subiect puteti sa va adresati biroului nostru de mediere, unde va veti gasi raspunsurile.

Total vizualizari : 382

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Go To Top