Mediere in conflicte de munca

22 206x88 Mediere in conflicte de munca

Mediere in conflicte de munca

Conflictele de munca sunt cele in care sedintele de mediere reprezinta procedeul cel mai dorit de rezolvare a lor. Daca ar fi duse in instanta, de cele mai multe ori acest lucru nu ar face decat sa agraveze relatiile si situatia din firma, astfel incat si aceasta ar putea avea de suferit.

Mai jos aveti un exemplu prin care va puteti da seama cat de simplu si usor se poate rezolva un conflict de munca prin mediere.

Ce a dus la mediere?

In cadrul societatii X. a aparut un conflict intre doi angajati, domnul A. si domnul B., referitor la atributiile pe care ar trebui sa le aiba fiecare. Domnul A., care lucreaza la departamentul Vanzari, spune ca domnul B., care lucreaza in departamentul Suport, nu il sustine in a oferi clientilor companiei service-ul necesar, raspunzand cu intarziere la solicitarile trimise, motiv pentru care se pierd mai multi clienti. Pe de alta parte domnul B. sustine faptul ca domnul A. are o atitudine aroganta, doreste sa i se raspunda inaintea altor solicitari si il face de ras in fata clientilor si a colegilor.

Ce s-ar fi intamplat daca nu se apela la mediere?

Daca nu s-ar fi ajuns la mediere, cel mai probabil unul dintre cei doi angajati – sau poate amandoi angajatii si-ar fi dat demisia. Cum amandoua persoanele sunt valoroase pentru companie (avand atat cunostintele cat si experienta necesara pentru bune rezultate), societatea X. ar fi pierdut destui bani prin recrutarea si trainuirea unor persoane noi. De asemenea, pana la momentul primirii demisiei cei doi ar fi creat o stare de conflict permanenta in societate.

Ce s-a intamplat atunci cand s-a apelat la mediere?

Domnul A.  a inceput sa aiba o atitudine colegiala fata de domnul B., a inteles ca fiecare lucrare de service are un timp de rezolvare si nu a mai incercat sa faca presiuni asupra domnului B.

Domnul B. a devenit mai organizat si nu au mai aparut incidente la acordarea service-ului catre clienti; comunica direct cu domnul A. si au inceput sa se inteleaga; au participat la unele intilniri impreuna si asumarea domnului B. fata de cererile de suport s-a imbunatatit. La nivel de atmosfera de lucru in companie, aceasta a devenit mai relaxata si nu au mai avut intarzieri in acordarea service-ului catre de clienti.

Apeland la mediere, acest conflict pornit din simpla neintelegere a celuilalt a adus beneficii atat celor doi angajati cat si firmei pentru care acestia lucrau. Sedintele de mediere, ca o alternativa la instanta, pot interveni in diferite conflicte, ca in cazul divortului cu copii, a proprietatilor intelectuale, a partajelor succesorale sau in cazul unui faliment.  Daca doriti sa aflati mai multe informatii despre mediere, abonati-va la feed-ul RSS al acestui site.

Total vizualizari : 1.767

Comentarii

  1. Viorel spune:

    Mare tie gradina doamne!

  2. [...] alegi, sa lupti sau sa cedezi?Dorinta de a invinge pe oricine si orice situatie, in cazul nostru de conflict, ne arunca in bratele depresiei si regretelor ca nu putem schimba prezentul, din cauza propriei [...]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Go To Top